Straipsniai

2016-10-25

Pastaraisiais metais sporto klubuose vis dažniau galime išvysti nematytus prietaisus, sudarytus iš kabančių virvių su kilpomis galuose. Tai viena ryškiausių fitneso naujovių pastaraisiais metais, jau spėjusi užkariauti daugybės sporto mėgėjų bei profesionalų simpatijas visame pasaulyje.

Treniruoklio istorija labai įdomi. Kilpinių diržų sistemą sukūrė Rendis Hetrikas (Randy Hetrick), kadaise tarnavęs JAV karinio jūrų laivyne. Laivo denyje nebuvo tradicinio sportinio inventoriaus, todėl Rendis ėmė ieškoti alternatyvių efektyvaus treniravimosi metodų. Jam kilo mintis suraišioti ir sukabinti senus džiudžitsu bei parašiutų diržus ir juos panaudoti treniruotėms. Vėliau, įstojęs į Stenfordo universitetą, Rendis idėją ištobulino, bendradarbiaudamas su tenykščiais sporto profesionalais. Pastangų rezultatas – visiškai naujo profilio funkcinių viso kūno treniruočių sistema. Pratimai atliekami kabamojoje padėtyje, pasitelkus savo kūno svorį, todėl visi raumenys dirba be pertraukų.

Kuo ypatingi daugiafunkciniai diržai?

Mobilus ir kompaktiškas įrenginys, leidžiantis visavertiškai treniruotis bet kokiomis, net pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis. Universalūs, todėl tinka vyrams ir moterims, pradedantiesiems ir patyrusiems sportininkams. Krūvį galima reguliuoti nuo 5 iki 100% pasitelkus savo kūno masę. Norint padidinti krūvį tereikia pakeisti kūno pasvirimo kampą, kojų ir rankų padėtį arba padidinti pratimų atlikimo tempą. Dėl didelio efektyvumo treniruočių laiką galima sutrumpinti iki 45-50 minučių.

Padeda paruošti pradedančiuosius sportininkus sudėtingiems pratimams, kurie jiems kol kas neįkandami. Iš pradžių įvaldomi elementarūs judesiai – stūmimas, traukimas, pritūpimas, įtūpstas – ir tik tuomet, kai išmokstama atlikti juos nepriekaištingai, pereinama prie sudėtingesnių kombinacijų. Tai vienas iš svarbiausių kabančių diržų metodikos principų, padedantis naujokams apsisaugoti nuo traumų. Todėl labai svarbu, kad treniruotės eigą stebėtų kvalifikuotas treneris. Jis parodys, kaip tinkamai atlikti kiekvieną pratimą ir prireikus pakoreguos, taip pat, atsižvelgdamas į kiekvieno sportuojančiojo fizinį pasirengimą, sudarys individualią treniruočių programą ir parinks tinkamiausią intensyvumo lygį.

Kokie privalumai?

Kokybė ir paprastumas. Ganėtinai paprastas mechanizmas, sudarytas iš diržų ir kilpų. Nailoniniai treniruoklio diržai išsiskiria tvirtumu bei elastingumu ir gali išlaikyti net iki 150 kg svorį.

Saugumas. Vienas iš saugiausių treniruoklių, ypač stuburui. Tausoja sąnarius, stiprina vestibiuliarinį aparatą ir padeda išvengti traumų. Treniruočių metu kūno atraminė ašis beveik nepatiria jokio krūvio, todėl kilpos naudojamos net reabilitacijai po traumų.

Kompleksinis poveikis. Lanksti kilpų konstrukcija verčia dirbti daugelį raumenų grupių vienu metu. Be to, atliekant pratimus kabamoje padėtyje, tenka rūpintis ir pusiausvyros išlaikymu, todėl net paprasčiausias atsispaudimas virsta sudėtingu kompleksiniu pratimu. O štai tradicinių jėgos treniruočių metu dirba tik vienas konkretus raumuo vienu metu. Dažnai tokie judesiai būna nenatūralūs, todėl gali sukelti traumas ir raumenų disbalansą.

Raumenų masės didinimas. Treniruočių metu stiprinamas torsas, nugaros apačios ir pilvo raumenys, lavinamas stabilumas, o tai ypač svarbu dirbant su svarmenimis. Derinama su sunkumų kilnojimu diržai padeda efektyviau didinti raumenų masę ir mažina traumų riziką.

Metabolizmo skatinimas. Atliekant pratimus su diržais išeikvojama daugiau energijos nei įprastai, o sykiu taip suaktyvinama medžiagų apykaita, kad kalorijos „dega“ net ir praėjus daugeliui valandų po treniruotės.

Efektyvumas. Programų efektyvumas įrodytas sporto medicinos specialistų. Su diržais galima atlikti daugiau nei 300 įvairių pratimų, kurie lavina įvairias raumenų ir raiščių grupes, ugdo ištvermę ir jėgą, lavina lankstumą, koordinaciją, stabilumą ir pusiausvyrą.Treniruotė su diržais priverčia dirbti daugelį raumenų grupių natūraliame judesio diapazone, tik žymiai didesnėmis pastangomis, todėl leidžia pasiekti ryškesnių ir greitesnių rezultatų nei tradicinės jėgos treniruotės.

Atgal